Takuu ja reklamaatio


Yrityksellemme on kunnia- asia hoitaa myös kaikki takuu- ja reklamaatio asiat perusteellisesti ja viipymättä. Me täällä Eerolassa olemme myös ihmisiä ja mekin saatamme tehdä virheitä. Pyrimme kuitenkin siihen, että korjaamme mahdollisen virheemme mahdollisimman pian. Alta lisätietoa toimintavoista tällaisissa tilanteissa. Mikäli haluat vain palauttaa tuotteen, lue ohjeet palautuksiin liittyen.

Takuu

Tuotteissa joissa on valmistajan myöntämä takuu, on se mainittu tuotekortilla. Mikäli ostamassasi takuunalaisessa tuotteessa ilmenee vika, ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla ja kuvaile ilmennyt vika mahdollisimman tarkkaan. Jos pystyt lähettämään viallisesta laitteesta kuvia, nopeuttaa se asian käsittelyä huomattavasti. Annamme asiakkaalle yksiselitteiset ohjeet tuotteen takuukorjaukseen toimitettavaksi. Huomioi, että takuu ei kata käyttövirheestä tai esimerkiksi luonnonilmiön aiheuttamaa rikkoontumista.

Tutustu toimitus- ja maksuehtoihimme.

Reklamaatio

Mikäli haluat tehdä reklamaation tuotteesta tai palvelusta, tee se ensisijaisesti kirjallisesti (sähköpostilla tai kirjeellä) asiakaspalveluumme. Kerro vapaamuotoisesti, mutta yksiselitteisesti mitä haluat reklamoida ja mistä syystä sekä haluatko esimerkiksi korvaavan tuotteen. 


Kysymyksiä ja vastauksia

1. Olen vastaanottanut viallisen tuotteen. Miten toimin? 

    Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai yhteydenottolomakkeella, kerro tilauksesi numero (löydät sen tilausvahvistukselta) sekä kuvaile vapaamuotoisesti vika tai puute. Kerro meille myös haluatko vaihtaa tuotteen uuteen vai haluatko peruuttaa kaupan kokonaan. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen uuteen, älä palauta tuotetta ennenkuin olet vastaanottanut uuden korvaavan tuotteen.

Jos mahdollista, ota myös kuvia vioittuneesta lähetyksestä ja lähetä ne meille. Näin saamme jouhevasti asian hoitoon ja lähetettyä teille korvaavan tuotteen niin halutessanne.

2. Miten reklamoin tilauksen tai tuotteen?

    Ota yhteys asiakaspalveluumme viipymättä, mutta kuitenkin viimeistään 14pv kuluessa vastaanotettuanne tilauksen. Lähetämme teille palautusohjeet heti, kun olemme saaneet vikailmoituksenne.

3. Onko ostamallani tuotteella takuu?

    Tuotteissa joissa on takuu, on se erikseen ilmoitettu kunkin tuotteen tuotekortilla. Takuu astuu voimaan siitä päivästä, kun olet tuotteen vastaanottanut.Jos tuotteen toimivuutta ja ulkonäköä on itse muutettu, ei takuu kata tästä aiheutuvia vikoja. Takuu ei myöskään kata ulkoisia vaurioita, kuten pintavahinkoja, kosteudesta tai ukkosesta aiheutuvia vaurioita.

Edellä mainituissa tilanteissa kannattaa ottaa yhteys omaan vakuutusyhtiöön. Jos tuotteeseen tulee toimintahäiriöitä takuuaikana, lähetämme tuotteen valmistajan määrittelemään huoltoon. 

4. Haluan palauttaa tilaukseni kokonaan tai osittain.

      Riippumatta siitä, oletko kuluttaja- vai yritysasiakas, sinulla 14 päivän palautusoikeus siitä hetkestä, kun olet vastaanottanut tilauksen. Ota asiakaspalveluumme yhteyttä sähköpostilla ja kerro tilausnumero (löydät sen tilausvahvistukselta sähköpostistasi) sekä ilmoita mitkä tuotteet haluat palauttaa. Siitä hetkestä kun ilmoitat meille sähköpostilla palautuksesta, sinun tulee palauttaa tuotteet 14pv kuluessa lähimpään Postin myymälään tai pakettiautomaattiin, jos tuotteet on tilattu Postipakettina tai Pakettiautomaatti- toimituksena. Annamme selkeät palautusohjeet sähköpostiisi. Mikäli palauttamasi tuote vaatii noudon, ilmoita meille myös paras noutoaika niin teemme tilauksen kuljetusliikkeelle. Tutustu toimitus- ja maksuehtoihimme.

 HUOM. Jos palautat tilauksen lähimpään postiin, muista ottaa palautuksesta kuitti talteen.

Voit hävittää kuitin sen jälkeen, kun olet saanut meiltä vahvistuksen siitä, että tuote/tilaus on meille palautunut!
Huomioi, että esimerkiksi tilaustuotteita, kuten voiteluainetynnyreitä ei voi palauttaa.

5. Tuleeko minulle kustannuksia palauttamisesta?

      Palauttaminen on asiakkaalle maksullista. Löydät toimitus- ja maksuehdoista palautuskustannukset >.

6. Olen palauttanut tuotteen tai tilauksen. Koska saan maksunpalautuksen?

    Palautamme maksun ensisijaisesti sillä muodolla, jolla tilasit alunperin. Jos siis esimerkiksi tilasit luottokortilla, hyvitämme palautuksen vastaavasti myös luottokortillesi. Palautamme maksun viimeistään 14pv kuluessa siitä, kun olet jättänyt tai luovuttanut tuotteen/tilauksen kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. 

7. Voinko vaihtaa tuotteen? 

    Kyllä, sinulla on 14pv vaihto- ja palautusoikeus siitä hetkestä kun olet vastaanottanut tilauksen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai yhteydenottolomakkeella ohjeiden saamiseksi.

8. Oletteko vastaanottaneet palautukseni?

    Ilmoitamme sähköpostitse, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Palautuksessa menee normaalisti n. 3 - 5 arkipäivää kun paketti palautuu varastoomme Tampereelle.

9. Mitä teen jos sain väärän tuotteen?

    Mikäli sait väärän tuotteen, ilmoita asiakaspalveluumme 14pv kuluessa vastaanottamisesta sähköpostilla tai yhteydenottolomakkeella minkä tuotteen tilasit ja minkä tuotteen vastaanotit. Tämän saatuamme annamme palautusohjeet sekä toimitamme teille uuden oikean tuotteen. Huomioi, että palautettava tuote tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan, avaamaton ja käyttämätön.

 

Toimimme kaikessa toiminnassamme Suomen lakien, asetusten ja säännösten mukaisesti. Kilpailu- ja kuluttajaviraston kotisivuilla voit tutustua tarkemmin oikeuksiisi ja velvollisuuksiisi verkkokauppa- ja muissa etämyynti- tilauksissa.